Bitte oder Registrieren, um Beiträge und Themen zu erstellen.

Zaterdag 8 juni 2024

Ingevolge afwezigheid van de wandelende verslaggever zal ik maar een kort verslag doen van gisteren. Zoals steeds tegen openingstijd aangekomen op een bijna lege parking. Iemand van het personeel kwam al gauw buitengelopen om iemand erop te wijzen dat hij zijn auto beter diende aan te sluiten bij een andere auto want het zou vol lopen op deze zaterdag. Deze vrouw van het personeel doet dit wel meer, denk dat zij vanaf 0930 u op de camera kijkt om alles in het oog te houden. Ieder zijn job zal ik maar zeggen. Achteraf bleek dat het goed bezocht was maar vol liep het zeker niet. Zijn andere tijde geweest. Snel omgekleed, of beter gezegd uitgekleed en naar het ontbijt. Alles naar wens al mis ik wel de kleine broodjes met noten de laatste weken. Al snel bleek dat de normale kok er niet was want ik hoorde geen geschreeuw van "spiegelei" "omelet" maar rustige meldingen vanuit de keuken. Dit beloofde veel goeds voor de barbecue. In de bar was het rustig omdat menige ijsberen en vroege dames op het terras gingen zitten. In de bar was Carolina van dienst en deze is ondertussen toch wel uitgegroeid tot de topper onder het barpersoneel. Zij weet als geen andere wat de meeste ijsberen gewoonlijk drinken en bij het kleinste signaal staat het voor je neus.

Ik schat dat er ongeveer dezelfde dames als vrijdag waren, zie de lijst van Bachatero. Rond 1300 u eerste kamer gemaakt en tot onze tevredenheid eindelijk nog eens kunnen genieten van kamer 11. Enige minpuntje, airco stond nog niet aan. Mijn kamergenote vond dit eerst goed maar naarmate de tijd vorderde kreeg ze het toch te warm.  Moe en voldaan van de kamer rond 1600 u en toen was er een kleine wachttijd voor de kamers maar niet meer zoals in verleden tijden.

Zoals hierboven reeds vermeld was er omstreeks 1700 u barbecue en deze verliep zeer vlot. Zelf gewacht tot 1800 u omdat er rond deze tijd altijd frieten zijn en de steak vers gebakken wordt. Kokkin van dienst vroeg me zeer vriendelijk om 5 minuten te wachten voor de steak wat ik dan ook met plezier deed. Van zodra deze klaar was, deed ze teken van achter de barbecue  - ze wist waar ik zat en me dan ook direct bij haar gemeld.

Terug naar de bar en op naar onze volgende kamer welke maar één uur kon duren gezien de limiet van toepassing was. Er was een kleine wachttijd. Voor onze derde kamer later op de avond was er geen wachttijd maar was de limit nog steeds van toepassing. Hopelijk begint de aannemer snel met de uitbreiding zodat deze limiet in de toekomst niet meer nodig is.

na onze laatste kamer nog wat in de bar gezet waar nog menige ijsberen aanwezig waren en zich lieten gaan aan het bier (...)

omstreeks 0030 u afscheid genomen en huiswaarts

Benieuwd hoe het de volgende maand gaat zijn met het EK voetbal....

 

Bachatero, Wandelaar5 und 4 andere Benutzer haben auf diesen Beitrag reagiert.
BachateroWandelaar5hotmister1985BrabantNoordWithHair1960DrDre1978